Pașii pentru a urma cu scop de documentare biletelor de tratament balneosanatoria:
1.
Semnare acordului scris cu Casa Naţională.
2.
Primire Facturii și biletului
de tratament de la CNAS, formularelor pentru evidența –
Registrului, raportului.
3.
Întrucît biletul de tratament pentru
întreprindere se eliberează gratuit dar este și document bănesc care se
contabilizează şi se păstrează în modul stabilit de Legea contabilităţii
nr.113-XVI din 27 aprilie 2007 , aș recomanda evidențare documentelor sus
menționate în cont 951 (Dt 951 la momentul primirii Facturii și biletului de
tratament (în suma indicată în Factura), Ct 951 la moment eliberării biletului
de tratament salariatului).
4.
Registrul de evidenţă a biletelor se
numerotează şi se şnuruiază. Datele despre numărul filelor numerotate se
înscriu pe ultima pagină a registrului şi se autentifică de conducător prin
semnătură şi ştampilă.
5.
Conducătorul întreprinderii emite un ordin cu
privire la formare comisiei de la entitate, formată din reprezentanţii
administraţiei şi organizaţiei sindicale sau, în cazul lipsei organizaţiei
sindicale, numai din reprezentanţii administraţiei.
6.
Salariații care doresc să facă tratament
depun conducătorului cerere cu anexarea recomandării medicale (F.0-70/e)
eliberate de medicul de familie.
7.
Comisia examenează cererile depuse și decide
să repartizeze a biletului de tratament. La repartizarea biletelor se acordă
prioritate asiguraţilor care au suportat accident de muncă sau sînt afectaţi de
boală profesională, persoanelor cu disabilităţi, angajate în cîmpul muncii,
donatorilor de sînge, persoanelor supuse represiunilor şi ulterior reabilitate,
persoanelor care au suferit în urma unui accident excepţional, mamelor cu mulţi
copii. Biletele se repartizează asiguraţilor în staţiunea balneosanatorială sau
în instituţia specializată de reabilitare, profilul căreia corespunde cu
profilul recomandat de medicul de familie.
Salariații îşi pot
realiza dreptul la tratament balneosanatorial numai la locul de muncă de
bază. Biletele se eliberează asiguraţilor care în entitatea respectivă au
realizat un stagiu de cotizare de cel puţin 6 luni, cu excepţia cazurilor:
în scopul tratamentului în secţiile specializate, nemijlocit după externarea
bolnavilor din instituţiile medicale după infarct miocardic acut, al celor
operaţi în caz de boală ulceroasă a stomacului sau duodenului, de extirpare a
vezicii biliare. (fără a lua în considerare suma contribuţiilor transferate în
bugetul asigurărilor sociale de stat în anul precedent anului de gestiune.)
Asiguratului i se
eliberează din contul bugetului asigurărilor sociale de stat cel mult un bilet o
dată la trei ani consecutivi cu excepția cazurilor: în scopul tratamentului
în secţiile specializate, nemijlocit după externarea bolnavilor din
instituţiile medicale după infarct miocardic acut, al celor operaţi în caz de
boală ulceroasă a stomacului sau duodenului, de extirpare a vezicii biliare.
8.
Decizia de repartizare a biletului se
semnează de membrii comisiei. De asemenea, aș recomanda semnarea deciziei
(procesului – verbal) cu privire la repartizare biletului (biletelor) de către
salariat selectat.
9.
Este necesar de a avertiza salariatul că
costul biletelor în mărime de 20% şi 15% (după caz) se achită nemijlocit
de beneficiari în casieria staţiunii balneosanatoriale sau a instituţiei de
reabilitare.
10. În registrul
de evidență a benificiarelor de bilete de tratament balneosanatoria se înscrie
toată informație despre salariat care a primit bilet de tratament și despre
sanatoriu. Beneficiarul confirmă primirea biletului prin semnarea personală în
registrul de evidenţă a biletelor. De asemenea În biletul eliberat se înscrie
numele, prenumele, datele buletinului de identitate sau ale paşaportului, IDNP
al beneficiarului, locul de muncă şi funcţia acestuia, denumirea entităţii care
a eliberat biletul, IDNO al acesteia şi se semnează de persoana împuternicită.
Semnătura pe bilet se confirmă prin aplicarea ştampilei entităţii respective.
Nu se admite eliberarea biletului necompletat.
11.
După tratament, asiguratul confirmă faptul
utilizării biletului prin restituirea cuponului detaşabil persoanei
împuternicite de organizaţia sindicală sau administraţia unităţii economice, în
termen de 20 de zile, în baza căruia costul biletului se trece la
cheltuieli curente. În cazul nerestituirii cuponului detaşabil în termen de 20
de zile, persoana împuternicită de organizaţia sindicală sau administraţia
unităţii economice va solicita instituţiei prestatoare de servicii confirmarea
în scris a faptului utilizării biletului respectiv.
12.
Documentele, în temeiul cărora este eliberat
biletul (cererea solicitantului, recomandarea medicală F. 0-70/e, decizia de
eliberare a biletului) şi cuponul detaşabil, se capsează şi se păstrează în
mapă aparte împreună cu registrul de evidenţă a biletelor.
13.
Persoana împuternicită de administraţia
entităţii întocmeşte şi, pînă la data de 15 a lunii care urmează după
trimestrul de gestiune, prezintă raportul la Casa Teritorială de Asigurări
Sociale care a eliberat biletele, concomitent cu prezentarea Declaraţiei
trimestriale privind calcularea şi utilizarea contribuţiilor de asigurări
sociale de stat obligatorii.
14.
În cazul încălcării prevederilor prezentului
Regulament, persoana vinovată de prejudiciul material adus bugetului
asigurărilor sociale de stat va restitui preţul deplin al biletului. În plus, în
cazul încălcării de către entitate a prevederilor prezentului Regulament, suma
care constituie costul biletului utilizat nelegitim nu se va accepta în contul
contribuţiilor de asigurări sociale de stat obligatorii datorate de angajator
bugetului asigurărilor sociale de stat.
Комментариев нет:
Отправить комментарий